14°C
pondelok, 10.08.2026, Vavrinec
Váš tip na reportáž
  1. Domáce
  2. my ženy
  3. Trápi vás zlý spánok, trávenie a stres? Tieto tri druhy zeleniny vám pomôžu

Trápi vás zlý spánok, trávenie a stres? Tieto tri druhy zeleniny vám pomôžu

Lukacovic_Michal
Ilustračná snímka.

Artičoky, pór a cibuľa vám pomôžu bojovať proti stresu, nespavosti a zlému tráveniu.

Ak sa už dlhší čas neviete vyspať, pretože vás trápi stres, mali by ste začať konzumovať jedlá bohaté na prebiotiká. Pomôžu vám upokojiť sa a vy si môžete užiť dobrý spánok. Portál DailyMail zverejnil potraviny, ktoré na vaše telo pôsobia upokojujúco aj bez toho, aby ste užili lieky.

Nové štúdie ukázali, že artičoky, pór a cibuľa vám zlepšia tráviaci systém a uvoľnia vedľajšie metabolické produkty (oxidanty a antioxidanty), ktoré ovplyvňujú mozog a pomáhajú prekonať obavy a strach. Vedci veria, že zlepšením tráviaceho systému sa zlepší celkové zdravie človeka.

Táto populárna zelenina je známa aj jej prebiotickými účinkami. Prebiotiká sa nachádzajú vo vláknine, zelenine a ovocí. Sú potravou pre tisícky dobrých baktérií v hrubom čreve a udržiavajú rovnováhu medzi dobrými a zlými baktériami.

Vedci z Univerzity v Colorade robili test na potkanoch. Kŕmili ich prebiotikami a sledovali ich teplotu tela, hladinu baktérií v črevách a spánok.

Potkany, ktoré kŕmili prebiotikami, strávili viac času spánku vo fáze Non-rapid eyes movement (NREM). Je to spánok, v ktorom sa nesnívajú sny. Delí sa na štyri štádiá podľa hĺbky. Prvé dve predstavujú ľahký, tretie a štvrté štádium, hlboký spánok. NREM fáza vedie k relaxácii svalstva a telo sa dokáže lepšie zregenerovať. Potkany mali zdravú a rôznorodú črevnú mikroflóru a normálnu teplotu tela. “Je možné, že diéta bohatá na prebiotiká, môže zlepšiť spánok, trávenie a zlepšiť psychický stav človeka,” hovoria vedci.

Tvrdia ale, že je skoro tvrdiť, že prebiotiká pomôžu ľuďom, ktorí trpia nespavosťou.


Súvisiace články


Domáce


Dôležité témy


Najčítanejšie články


Dostávajte najdôležitejšie udalosti dňa mailom, aby vám neuniklo nič podstatné

Stlačením tlačidla "Odoberať" prehlasujem, že mnou poskytnuté moje údaje sú aktuálne a pravdivé, a súhlasím so spracovaním osobných údajov na účely zasielania newslettra o najdôležitejších udalostiach dňa.

DomovRegionyVideoTN LiveMinúta