Sociálna poisťovňa zverejnila dôležité číslo pre výpočet dôchodkov

Oproti predchádzajúcemu roku sa výška všeobecného vymeriavacieho základu zvýšila o 348 eur.
Výška všeobecného vymeriavacieho základu za rok 2016 je 10 944 eur. Využíva ho Sociálna poisťovňa pri výpočte minimálneho a maximálneho vymeriavacieho základu pre platenie poistného na sociálne poistenie.
Oproti predchádzajúcemu roku sa výška všeobecného vymeriavacieho základu zvýšila o 348 eur a použije sa pri výpočte výšky poistného zamestnancov, zamestnávateľov, povinne poistených SZČO a dobrovoľne poistených osôb pre rok 2018.
Všeobecný vymeriavací základ Sociálna poisťovňa využije aj pri výpočte dôchodkových a ďalších dávok ako napríklad nemocenských, úrazových, garančných a dávok v nezamestnanosti. Prostredníctvom všeobecného vymeriavacieho základu sa určí aj vymeriavací základ poistencov štátu, Informovala Sociálna poisťovňa.
Páči sa vám tento obsah?
Pridajte si tnlive.markiza.io ako preferovaný zdroj na Google, aby ste videli viac obsahu ako tento.
Pridať preferovaný zdroj










