14°C
pondelok, 10.08.2026, Vavrinec
Váš tip na reportáž
  1. Domáce
  2. my ženy
  3. Mysleli ste si, že vďaka umelým sladidlám schudnete? Vedci vás vyvedú z omylu

Mysleli ste si, že vďaka umelým sladidlám schudnete? Vedci vás vyvedú z omylu

13A_appicon_1024x1024
Ilustračná snímka

Dlhodobé používanie sladidiel môže mať negatívne účinky na náš metabolizmus.

Mnohí ľudia sa domnievajú, že ak zo svojho jedálnička vyhodia cukor a namiesto neho budú používať náhradné sladidlá, ručička na váhe pôjde smerom nadol. Nie je to ale celkom tak.

Umelé sladidlá zvyšujú riziko obezity, cukrovky, vysokého krvného tlaku a ochorenia srdca. To tvrdia výskumníci z University of Manitoba’s George & Fay Yee Centre for Healthcare Innovation. Informuje Daily Mail.

Dlhodobé používanie sladidiel, vrátane aspartámu, sukralózy a stévie, môže mať negatívne účinky na náš metabolizmus a apetít rovnako ako aj na črevné baktérie.

Počas desiatich rokov vyhodnotili 37 štúdií, do ktorých zapojili viac než 400-tisíc ľudí. Podľa výskumníkov nezaznamenali úbytok váhy u ľudí používajúcich náhradné sladidlá namiesto cukru.


Súvisiace články


Domáce


Dôležité témy


Najčítanejšie články


Dostávajte najdôležitejšie udalosti dňa mailom, aby vám neuniklo nič podstatné

Stlačením tlačidla "Odoberať" prehlasujem, že mnou poskytnuté moje údaje sú aktuálne a pravdivé, a súhlasím so spracovaním osobných údajov na účely zasielania newslettra o najdôležitejších udalostiach dňa.

DomovRegionyVideoTN LiveMinúta