1. Ekonomika
  2. Sociálne veci
  3. Minimálne odvody sa budú zvyšovať aj v roku 2025. Opäť pôjde o skokový nárast

Minimálne odvody sa budú zvyšovať aj v roku 2025. Opäť pôjde o skokový nárast

Durkac_Robert

Samostatne zárobkovo činné osoby (SZČO) si len pred pár týždňami museli meniť trvalé príkazy sociálnych a zdravotných odvodov.

Už teraz je jasné, že rovnaký krok ich čaká aj na prelome rokov. Odvody sa totiž opäť budú zvyšovať. Od roku 2025 sa totiž zvýšia o takmer 37 eur na 344,27 eura mesačne.

Najnižšie možné odvody na sociálne poistenie pre SZČO stúpnu z terajších 216,13 eura na 237,02 eura, pričom minimálny preddavok na zdravotné poistenie na budúci rok dosiahne 107,25 eura, čo bude oproti súčasnosti nárast o 15,45 eura.

​K nárastu dôjde vzhľadom na to, že priemerná mesačná mzda na Slovensku podľa Štatistického úradu SR vlani medziročne vzrástla o 9,7 percenta na 1 430 eur.

Minimálny vymeriavací základ (VZ) na platenie odvodov pre SZČO je totiž naviazaný na vývoj priemerných zárobkov zamestnancov, tvorí polovicu z priemernej hrubej mzdy na Slovensku spred dvoch rokov.

Najnižší možný vymeriavací základ na platenie odvodov pre SZČO preto od začiatku budúceho roka stúpne takisto o 9,7 percenta.

Páči sa vám tento obsah?

Pridajte si tnlive.markiza.io ako preferovaný zdroj na Google, aby ste videli viac obsahu ako tento.

Pridať preferovaný zdroj

Súvisiace články


Ekonomika


Dôležité témy


Najčítanejšie články


Dostávajte najdôležitejšie udalosti dňa mailom, aby vám neuniklo nič podstatné

Stlačením tlačidla "Odoberať" prehlasujem, že mnou poskytnuté moje údaje sú aktuálne a pravdivé, a súhlasím so spracovaním osobných údajov na účely zasielania newslettra o najdôležitejších udalostiach dňa.

TN 60

Aktuálne

Zobraziť všetko
DomovTN 60TN LiveAktuálneRegiony