1. Ekonomika
  2. Financie
  3. Živnostníci si opäť priplatia. Vieme, o koľko budúci rok porastú minimálne odvody

Živnostníci si opäť priplatia. Vieme, o koľko budúci rok porastú minimálne odvody

Milan Špak
Peniaze - ilustračná snímka

SZČO v budúcom roku opäť zaplatia viac na odvodoch. Výška tých minimálnych stúpne mesačne o vyše 20 eur.

Živnostníci a ďalšie samostatne zárobkovo činné osoby, ktorí platia minimálne odvody, si budúci rok opäť priplatia. 

Ako na sociálnej sieti upozornil bývalý minister práce a odborník na dane a odvody Jozef Mihál, v utorok (4. 3.) Štatistický úrad SR zverejnil, že vlani bola priemerná mesačná nominálna mzda zamestnanca hospodárstva SR 1524 eur. 

​Rozdiel vyše 20 eur mesačne

Z toho podľa Mihála vyplýva, že minimálny vymeriavací základ bude v roku 2026 predstavovať 762 eur. Povinnosť platiť odvody budú mať tie SZČO, ktoré tento rok v hrubom zarobia jeho 12-násobok, čiže 9144 eur.

Podľa Mihála tak minimálne poistné SZČO do sociálnej poisťovne bude 252,59 eura. Ak k tomu prirátame aj zdravotné poistenie, minimálne odvody dosiahnu budúci rok dokopy 366,89 eura, uviedol odborník. 

Pre porovnanie, tento rok minimálne poistné predstavuje 344,27 eura. SZČO tak v roku 2026 na odvodoch zaplatia o vyše 270 eur viac než v tomto roku.

Rysujú sa prvé náčrty ďalšej konsolidácie. Pozrite si reportáž:

Páči sa vám tento obsah?

Pridajte si tnlive.markiza.io ako preferovaný zdroj na Google, aby ste videli viac obsahu ako tento.

Pridať preferovaný zdroj

Súvisiace články


Ekonomika


Dôležité témy


Najčítanejšie články


Dostávajte najdôležitejšie udalosti dňa mailom, aby vám neuniklo nič podstatné

Stlačením tlačidla "Odoberať" prehlasujem, že mnou poskytnuté moje údaje sú aktuálne a pravdivé, a súhlasím so spracovaním osobných údajov na účely zasielania newslettra o najdôležitejších udalostiach dňa.

TN 60

Aktuálne

Zobraziť všetko
DomovTN 60TN LiveAktuálneRegiony