1. Ekonomika
  2. Transakčná daň
  3. Podnikatelia majú na splnenie povinností k transakčnej dani posledné dni. Inak im hrozí mastná pokuta

Podnikatelia majú na splnenie povinností k transakčnej dani posledné dni. Inak im hrozí mastná pokuta

andrea skutova
ninajova

Podnikatelia majú už len pár dní na splnenie povinností k transakčnej dani. Ak si do 31. marca nezaložia transakčný účet, hrozí im pokuta až 3 000 eur.

Do spustenia transakčnej dane zostáva už len 15 dní. Ľudia však majú v podmienkach stále väčší zmätok. Niektoré banky navyše žiadajú dodatočné potvrdenia či výpisy.

Klientske centrum v Bratislave tento týždeň praskalo vo švíkoch. Pri okienku sa však ľudia našťastie zdržia len krátko.

„Všetko vybavené super. Na jednotku. Žiadne problémy, príjemná pani. Všetko hotové raz-dva,“ povedala živnostníčka Jarka.

Ľudia si vybavujú potvrdenia o podnikaní k transakčnému účtu. Niektoré banky žiadajú doklad o podnikaní či výpis zo živnostenského registra, inde stačí občiansky preukaz.

Na aké platby sa bude vzťahovať transakčná daň?

Transakčný účet je povinný pre podnikateľa, pre živnostníka a pre zahraničný subjekt, ktorý sídli alebo podniká na Slovensku.

Nová daň sa bude vyrubovať z týchto platieb: „Akékoľvek platby súvisiace s podnikaním, platba nájomného, nákup tovaru, služby,“ uvádza Ľubomíra Murgašová, daňová manažérka vo firme Grant Thornton Slovensko.

Existujú však aj platby, na ktoré sa daň vzťahovať nebude.

„Napríklad platobná operácia súvisiaca s platením daní a poplatkov, ktoré sú príjmom štátnej pokladnice,“ hovorí Murgašová.

Výnimku majú neziskové organizácie

Nová daň sa netýka napríklad štátnych inštitúcií, rozpočtových a príspevkových organizácií či niektorých neziskových organizácií. 

„Ide najmä o činnosti, ktoré sa týkajú podpory a ochrany zdravia, podpory športu, dobrovoľníckej činnosti a mnohých iných oblastí,“ vysvetľuje daňová manažérka Zuzana Korytárová zo spoločnosti CLA Slovensko.

„Každá mimovládka je povinná si u banky zistiť, aké tlačivo treba vyplniť na oslobodenie,“ povedala Monika Fričová z OZ Platforma rodín detí so zdravotným znevýhodnením.

Transakčná daň začne platiť od 1. apríla. Ak si podnikateľ nestihne do 31. marca založiť transakčný účet, môže dostať pokutu od 30 do 3 000 eur.

Páči sa vám tento obsah?

Pridajte si tnlive.markiza.io ako preferovaný zdroj na Google, aby ste videli viac obsahu ako tento.

Pridať preferovaný zdroj

Súvisiace články


Ekonomika


Dôležité témy


Najčítanejšie články


Dostávajte najdôležitejšie udalosti dňa mailom, aby vám neuniklo nič podstatné

Stlačením tlačidla "Odoberať" prehlasujem, že mnou poskytnuté moje údaje sú aktuálne a pravdivé, a súhlasím so spracovaním osobných údajov na účely zasielania newslettra o najdôležitejších udalostiach dňa.

TN 60

Aktuálne

Zobraziť všetko
DomovTN 60TN LiveAktuálneRegiony