14°C
pondelok, 10.08.2026, Vavrinec
Váš tip na reportáž
  1. Zahraničné
  2. Zaujímavosti zo sveta
  3. Najnovšie vedecké zistenie: Toto vám na opicu určite nepomôže

Najnovšie vedecké zistenie: Toto vám na opicu určite nepomôže

Profilová fotografia autorky
Ilustračný obrázok

Dlhodobo zaužívaná rada, že pitie vody po konzumácii alkoholu pomáha zmierniť príznaky opice, bola spochybnená. Nový výskum od vedcov naznačuje, že voda pred spaním, či počas dňa po nadmernej konzumácii alkoholu nemá zásadný vplyv na to, ako sa budete cítiť nasledujúci deň.

Vedci z Utrecht University v Holandsku vykonali štúdiu, ktorej sa zúčastnili tisícky študentov. Skúmali, ako sa cítia po noci plnej pitia alkoholu.

Niektorí účastníci pred spaním vodu pili, iní nie. Výsledky, ktoré boli publikované v miestnom časopise s názvom Alcohol, ukázali, že voda na opicu vôbec nepomáha.

Prekvapivé výsledky

Študenti, ktorí pred spaním vodu pili sa síce cítili menej dehydrovaní, no prežívali rovnakú nevoľnosť, únavu a bolesti hlavy, ako tí, čo vodu nepili, píše Daily Mail.

Vedci zo štúdie vyzistili, že pitie vody počas alebo po konzumácii alkoholu nie je účinné pri prevencii opice. Dokonca ani množstvo vody vypité počas dňa po konzumácii alkoholu nemá významný vplyv na závažnosť príznakov.

Aj keď je pitie vody stále odporúčané na zmiernenie dehydratácie, nové vedecké zistenia naznačujú, že na zmiernenie nevoľnosti, bolesti a únavy spojených s opicou je potrebné hľadať iné riešenia.

Priemerné množstvo alkoholu, ktoré priemerný Slovák vypije sa postupne znižuje, no počet konzumentov narastá. Zistite viac v nasledujúcej reportáži:


Najčítanejšie články


Dostávajte najdôležitejšie udalosti dňa mailom, aby vám neuniklo nič podstatné

Stlačením tlačidla "Odoberať" prehlasujem, že mnou poskytnuté moje údaje sú aktuálne a pravdivé, a súhlasím so spracovaním osobných údajov na účely zasielania newslettra o najdôležitejších udalostiach dňa.

DomovRegionyVideoTN LiveMinúta