Oblačno, dážď8°C
sobota, 10.10.2026, Slavomíra
Váš tip na reportáž
  1. Domáce
  2. minimálna mzda
  3. Potvrdené! Minimálna mzda sa zvýši o desiatky eur

Potvrdené! Minimálna mzda sa zvýši o desiatky eur

Marcisiak_Marcel
Robotníci na stavbe - ilustračná snímka
Zdroj: TASR

Sociálni partneri o výške minimálnej mzdy opakovane rokovali, ale nedohodli sa. Rozhodlo tak ministerstvo a vláda schválila.

Minimálna mzda budúci rok stúpne zo súčasných 405 eur na 435 eur. Vyplýva to z nariadenia z dielne rezortu práce, ktoré dnes schválila vláda.

Sociálni partneri o výške minimálnej mzdy opakovane rokovali, ale nedohodli sa. V takom prípade sumu navrhuje ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny. Minimálna mzda v novej výške dosiahne 52 % čistej priemernej mzdy v národnom hospodárstve. Tento rok je pomer 51 %.

"V každom prípade to bude mať pozitívny vplyv aj na jednotlivcov s minimálnou mzdou, aj na rodičov, pokiaľ jeden z nich robí. Aby sa pracovať na Slovensku oplatilo, je dôležité posúvať neustále aj minimálnu mzdu," uviedol po nedávnom rokovaní tripartity k tejto téme minister práce Ján Richter (Smer-SD).

Páči sa vám tento obsah?

Pridajte si tnlive.markiza.io ako preferovaný zdroj na Google, aby ste videli viac obsahu ako tento.

Pridať preferovaný zdroj


Domáce


Dôležité témy


Najčítanejšie články


Dostávajte najdôležitejšie udalosti dňa mailom, aby vám neuniklo nič podstatné

Stlačením tlačidla "Odoberať" prehlasujem, že mnou poskytnuté moje údaje sú aktuálne a pravdivé, a súhlasím so spracovaním osobných údajov na účely zasielania newslettra o najdôležitejších udalostiach dňa.

TN 60

Aktuálne

Zobraziť všetko
DomovTN 60TN LiveAktuálneRegiony