Oblačno, dážď6°C
sobota, 10.10.2026, Slavomíra
Váš tip na reportáž
  1. Domáce
  2. minimálna mzda
  3. Minimálna mzda bude od januára vyššia o desiatky eur

Minimálna mzda bude od januára vyššia o desiatky eur

ZŽ

Zmena by sa mala dotknúť takmer 119-tisíc zamestnancov.

Minimálna mzda od budúceho roka vzrastie zo súčasných 435 eur na 480 eur mesačne, čo predstavuje zvýšenie o 10,34 %. Minimálna hodinová mzda zamestnancov dosiahne 2,759 eura. Vyplýva to z návrhu ministerstva práce, ktorý v stredu schválila vláda.

Sociálni partneri sa na výške minimálnej mzdy počas roka opakovane nedohodli. Svoje názory nezmenili ani na rokovaní tripartity venovanom tejto otázke v polovici septembra. Ministerstvu práce, sociálnych vecí a rodiny (MPSVR) SR vyplýva povinnosť predložiť návrh na úpravu minimálnej mzdy zo zákona.

Celkové ročné náklady zamestnávateľov v súkromnej sfére na zvýšenie minimálnej mzdy by mali dosiahnuť 61,4 milióna eur. Z toho náklady zamestnávateľov na doplatky do novej sumy minimálnej mzdy by mali predstavovať 42,6 milióna eur a odvody do poistných fondov majú dosiahnuť 18,8 milióna eur.

Z analýzy vplyvov rezortu práce ďalej vyplýva, že nárast minimálnej mzdy sa môže premietnuť do rastu mzdových nákladov približne 30.000 zamestnávateľov, ktorými sú samostatne zárobkovo činné osoby (SZČO) a približne 13.400 firiem. Zvýšenie minimálnej mzdy by sa malo dotknúť takmer 119.000 zamestnancov, pričom takmer 70.000 pracuje pre SZČO a vyše 49.000 pre firmy.

Páči sa vám tento obsah?

Pridajte si tnlive.markiza.io ako preferovaný zdroj na Google, aby ste videli viac obsahu ako tento.

Pridať preferovaný zdroj


Domáce


Dôležité témy


Najčítanejšie články


Dostávajte najdôležitejšie udalosti dňa mailom, aby vám neuniklo nič podstatné

Stlačením tlačidla "Odoberať" prehlasujem, že mnou poskytnuté moje údaje sú aktuálne a pravdivé, a súhlasím so spracovaním osobných údajov na účely zasielania newslettra o najdôležitejších udalostiach dňa.

TN 60

Aktuálne

Zobraziť všetko
DomovTN 60TN LiveAktuálneRegiony