21°C
streda, 12.08.2026, Darina
Váš tip na reportáž
  1. Zahraničné
  2. zdravie
  3. Mnohí z nás jedia tieto potraviny dennodenne. Štúdia prináša šokujúce súvislosti s ochorením srdca

Mnohí z nás jedia tieto potraviny dennodenne. Štúdia prináša šokujúce súvislosti s ochorením srdca

Durkac_Robert
Obchod. Ilustračná snímka.

​Výskum pracoval so vzorkou celkovo 6 814 dospelých vo veku od 45 do 84 rokov bez diagnostikovania akéhokoľvek srdcovo-cievneho ochorenia.

Ak patríte k tým, ktorí – ak nie každý deň, tak viackrát do týždňa – konzumujú napríklad čipsy, sušienky, sladené nápoje či mrazené polotovary, mali by ste zbystriť pozornosť.

Ako informuje SciTechDaily, nielen tieto ultra spracované potraviny spôsobujú vyššie riziko srdcových ochorení až o 67 percent oproti tým, ktorí sa takýmto potravinám s látkami ako farbivá, sladidlá, dochucovadlá či konzervanty vyhýbajú.

Portál sa odvoláva na výsledky dlhodobej štúdie amerických vedcov, ktorí v rámci nej sledovali súvis konzumácie priemyselne spracovaných potravín so zdravím srdca.

​Výskum pracoval so vzorkou celkovo 6 814 dospelých vo veku od 45 do 84 rokov bez diagnostikovania akéhokoľvek srdcovo-cievneho ochorenia.

Ukázalo sa, že čím viac takýchto potravín účastníci štúdie konzumovali, tým vyššie bolo riziko problémov so srdcom.

Ešte závažnejšie vyznieva fakt, že každá ďalšia denná porcia súvisela s asi päťpercent vyšším rizikom úmrtia na srdcové ochorenie, infarktu či mŕtvice.

V Teleráne sme sa nedávno rozprávali o srdcovej arytmii s doktorkou Silviou Mišíkovou:


Najčítanejšie články


Dostávajte najdôležitejšie udalosti dňa mailom, aby vám neuniklo nič podstatné

Stlačením tlačidla "Odoberať" prehlasujem, že mnou poskytnuté moje údaje sú aktuálne a pravdivé, a súhlasím so spracovaním osobných údajov na účely zasielania newslettra o najdôležitejších udalostiach dňa.

DomovRegionyVideoTN LiveMinúta