14°C
pondelok, 10.08.2026, Vavrinec
Váš tip na reportáž
  1. Zahraničné
  2. zdravie
  3. Pomáhajú telu, ale aj nálade. Konzumácia tohto ovocia má pozitívny vplyv na psychickú pohodu, ukázal výskum

Pomáhajú telu, ale aj nálade. Konzumácia tohto ovocia má pozitívny vplyv na psychickú pohodu, ukázal výskum

Ľubomíra Ivanková
Ilustračná snímka.

Obsahuje veľa vitamínu C a pozitívne vplýva aj na našu pohodu. Štúdia odhalila, že zbaviť sa zlej nálady môžeme už po štyroch dňoch konzumácie kivi.

Mäkké a zelené ovocné plody majú mať veľmi pozitívny vplyv nielen na naše telo, ale aj na naše pocity, informuje Daily Mail. Navyše nám má poskytovať rýchlejšiu a dlhšie trvajúcu vzpruhu ako výživové doplnky s vitamínom C.

Tím z Otagskej univerzity na Novom Zélande vykonal osemtýždňový výskum na 155 dospelých osobách s nízkym obsahom vitamínu C.

Účastníci užívali buď doplnok vitamínu C, placebo alebo dva plody kivi denne, a potom prostredníctvom dotazníkov cez smartfón informovali výskumníkov o svojej vitalite, nálade, kvalite spánku a fyzickej aktivite.

Výsledky ukázali, že ovocie kivi zlepšilo vitalitu, ale aj náladu účastníkov do štyroch dní, pričom účinok posilnenia vyvrcholil približne po 14 až 16 dňoch.

Na druhej strane, výživové doplnky zlepšovali náladu len nepatrne.

Ako uviedol vedúci štúdie Ben Fletcher, tieto výsledky potvrdzujú fakt, že „to, čo jeme, môže mať pomerne rýchly vplyv na to, ako sa cítime“.

Diétna zelenina plná vitamínov. Taký je karfiol: 


Najčítanejšie články


Dostávajte najdôležitejšie udalosti dňa mailom, aby vám neuniklo nič podstatné

Stlačením tlačidla "Odoberať" prehlasujem, že mnou poskytnuté moje údaje sú aktuálne a pravdivé, a súhlasím so spracovaním osobných údajov na účely zasielania newslettra o najdôležitejších udalostiach dňa.

DomovRegionyVideoTN LiveMinúta