14°C
pondelok, 10.08.2026, Vavrinec
Váš tip na reportáž
  1. Zahraničné
  2. zdravie
  3. Pomáha znížiť tlak i cholesterol. Vedci tvrdia, že sójové mlieko má viaceré benefity

Pomáha znížiť tlak i cholesterol. Vedci tvrdia, že sójové mlieko má viaceré benefity

Ľubomíra Ivanková
Sójové mlieko. Ilustračná snímka.

Má pozitívny vplyv na krvný tlak a dokonca aj v boji proti zápalu. Štúdia uvádza, že pitie sójového mlieka namiesto kravského má mať viaceré pozitívne účinky.

Sójové mlieko je vyrobené zo sójových bôbov. Veľmi populárne ako náhrada za klasické mlieko bolo najmä v 90. rokoch, ale mnohí trpiaci intoleranciami na laktózu či mliečnu bielkovinu ho používajú aj dnes.

Vedci z univerzity v Toronte skúmali zdravotné benefity sójového mlieka, píše Daily Mail. Vykonali analýzu 17 predchádzajúcich štúdií. Zapojených bolo viac ako 500 ľudí.

Priemerná dĺžka každého pokusu bola štyri týždne. Účastníci vypili v priemere 500 mililitrov mlieka, kravského alebo sójového, každý deň.

Náhrada s výhodami

Vedci zistili, že náhrada kravského mlieka sójovým mala pozitívny vplyv na zníženie cholesterolu, krvného tlaku a tiež na zníženie markerov zápalu.

Vedci sa touto štúdiou ohradili aj voči zaradeniu sójového mlieka medzi ultra-spracované potraviny. V tomto rebríčku skončilo pre časté pridávanie cukru do jeho zloženia.

Odborníci dodávajú, že v sójovom mlieku je o 60 percent menej cukru ako v klasickom kravskom mlieku.

Predchádzajúce štúdie tiež uvádzali, že najviac podobné kravskému mlieku je hrachové. Keď vedci skúmali aj tento druh, zistili, že obsahuje vyššie hladiny fosforu, zinku a selénu. Sójové má zas viac horčíka.

Pozrite sa, ako sa z mlieka vyrába textil: 


Najčítanejšie články


Dostávajte najdôležitejšie udalosti dňa mailom, aby vám neuniklo nič podstatné

Stlačením tlačidla "Odoberať" prehlasujem, že mnou poskytnuté moje údaje sú aktuálne a pravdivé, a súhlasím so spracovaním osobných údajov na účely zasielania newslettra o najdôležitejších udalostiach dňa.

DomovRegionyVideoTN LiveMinúta