14°C
pondelok, 10.08.2026, Vavrinec
Váš tip na reportáž
  1. Zahraničné
  2. zdravie
  3. Riziko cukrovky výrazne zvyšuje potravina, ktorú mnohí jedia denne

Riziko cukrovky výrazne zvyšuje potravina, ktorú mnohí jedia denne

Kissova_Katarina
Ilustračná snímka.

Štúdia, ktorá nepoteší. Konzumácia spracovaného alebo červeného mäsa zvyšuje riziko cukrovky. Dokonca iba dva plátky šunky denne zvyšujú riziko tejto choroby o 15 percent. Informuje ČT 24.

Výskum na vzorke až dva milióny ľudí robili vedci na Univerzite Cambridge.

Cukrovka II. typu je celosvetovo na vzostupe a ako najvlepšia prevencia funguje zdravé stravovanie. 

Odborníci zverejnili svoje výsledky v časopise Lancet Diabetes & Endocrinology, kde odporúčajú obmedziť spracované a červené mäso.

Konzumácia jedného hovädzieho steaku zvyšuje riziko diabetu o desať percent. Horšie dosahy má šunka. Tá zvyšuje riziko až o 15 percent.

Pacientov s cukrovkou pribúda. Diabetes postihuje čoraz viac detí a mladých. Pozrite si reportáž:


Najčítanejšie články


Dostávajte najdôležitejšie udalosti dňa mailom, aby vám neuniklo nič podstatné

Stlačením tlačidla "Odoberať" prehlasujem, že mnou poskytnuté moje údaje sú aktuálne a pravdivé, a súhlasím so spracovaním osobných údajov na účely zasielania newslettra o najdôležitejších udalostiach dňa.

DomovRegionyVideoTN LiveMinúta