14°C
pondelok, 10.08.2026, Vavrinec
Váš tip na reportáž
  1. Zahraničné
  2. zdravie
  3. Bežná zelenina v jedálničku Slovákov dokáže znížiť riziko rakoviny. Potvrdzujú to štúdie

Bežná zelenina v jedálničku Slovákov dokáže znížiť riziko rakoviny. Potvrdzujú to štúdie

Kissova_Katarina
Brokolica je jednou z najzdravších zelenín.

Za všetkým je chemická zložka sulforafán. Dokáže blokovať mutácie v našej DNA a tým znížiť riziko rakoviny. Odborníci však upozorňujú, že hoci stravu máme vo svojich rukách, genetiku nie.

Brokolica je jednou z najzdravších zelenín. Podľa výskumov dokonca dokáže znížiť riziko rakoviny. Oregonská štátna univerzita už v minulosti zverejnila štúdiu, že dôležitá je najmä zložka sulforafán. 

Iný vedecký výskum zas zistil, že ženy, ktorým mamogram ukázal zvýšené riziko rakoviny a jedli aspoň za hrnček brokolice denne, mali nižší rast buniek, vďaka čomu sa vyhli rozvoju rakoviny.

Je to vďaka spomínanej zložke sulforafán, ktorý dokáže blokovať mutácie v našej DNA.

Potvrdzujú to dáta, podľa ktorých ľudia, ktorí jedia pravidelne brokolicu mali oveľa nižšie riziko vzniku rakoviny ako tí, ktorí túto zelenú potravinu vynechávajú.

Obsahuje tiež antioxidanty, vitamín C a karotenoidy. Britská stanica BBC upozorňuje, že pri vzniku rakoviny zohrávajú rolu aj gény, ktoré nevieme ovplyvniť. Zdravú stravu však má vo svojich rukách každý a navyše zelenina dokáže predchádzať aj mnohým iným chorobám vrátane srdcovo-cievnych. 

Namiesto mamografie odtlačok prsta. Umelá inteligencia postupne prináša revolučné metódy, ktoré by mohli zachytiť onkologické ochorenia v skoršom štádiu. Pozrite si reportáž:


Najčítanejšie články


Dostávajte najdôležitejšie udalosti dňa mailom, aby vám neuniklo nič podstatné

Stlačením tlačidla "Odoberať" prehlasujem, že mnou poskytnuté moje údaje sú aktuálne a pravdivé, a súhlasím so spracovaním osobných údajov na účely zasielania newslettra o najdôležitejších udalostiach dňa.

DomovRegionyVideoTN LiveMinúta