14°C
pondelok, 10.08.2026, Vavrinec
Váš tip na reportáž
  1. Zahraničné
  2. zdravie
  3. Káva môže znížiť riziko cukrovky, tvrdí nová štúdia. Má to však háčik

Káva môže znížiť riziko cukrovky, tvrdí nová štúdia. Má to však háčik

Lucia Tužáková
Ilustračná snímka

Vedci zistili ďalšie pozitívne účinky kávy na zdravie.

Káva v sebe skrýva mnoho benefitov. Jej pravidelné pitie môže u ľudí trpiacich vysokým krvným tlakom znížiť riziko vzniku demencie.

Ďalší výskum hovorí o tom, že ľudia, ktorí ju pijú, môžu vykazovať nižšie riziko srdcových ochorení, mozgovej mŕtvice a niektorých druhov rakoviny.

Vedci z Johns Hopkins University School of Medicine zas tvrdia, že káva môže pomôcť predchádzať chronickým ochoreniam ako Alzheimerova a Parkinsonova choroba.

Pacientom, ktorí trpia Parkinsonovou chorobou, môže káva uľaviť. Kofeín totiž zlepšuje kontrolu pohybu a môže zmierniť niektoré symptómy. 

​Problémom je však cukor

V štúdii publikovanej v The American Journal of Clinic Nutrition píšu vedci, že pitie kávy môže zároveň znížiť riziko cukrovky II. typu. 

Tím výskumníkov z Harvardovej univerzity skúmal 290-tisíc ľudí, u takmer 13-tisíc z nich sa následne vyvinula cukrovka druhého typu. 

Odborníci zistili, že tí, ktorí pili kávu, mali o 10 percent nižšie riziko ochorenia, no problém mali tí, ktorí si do kávy pridávali cukor. U nich sa tieto účinky rapídne znížili. 

Ak si však neviete kávu bez sladidla predstaviť skúste zdravšie alternatívy. 

Mlieko benefity kávy nijak neovplyvňuje.

Cukrovkárov pribúda. Pozrite si reportáž:  


Najčítanejšie články


Dostávajte najdôležitejšie udalosti dňa mailom, aby vám neuniklo nič podstatné

Stlačením tlačidla "Odoberať" prehlasujem, že mnou poskytnuté moje údaje sú aktuálne a pravdivé, a súhlasím so spracovaním osobných údajov na účely zasielania newslettra o najdôležitejších udalostiach dňa.

DomovRegionyVideoTN LiveMinúta